Νικόπολις - Γαράσαρη - Sebinkarahisar - Susehri.

Σας κάνουν ..κλικ; Καλώς ήρθατε!

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Οι ρίζες μας (Εμινίδης-Εμενίδης)


Τα στοιχεία προέρχονται από την πρώτη επίσημη απογραφή του ελληνικού κράτους, για τους πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν σε αγροτικές περιοχές. Αυτή η απογραφή του 1928, καταγράφει τους αρχηγούς οικογενειών και έχει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί τα στοιχεία τους τα δίνουν οι ίδιοι, όπως τα γνωρίζουν αυτοί.

Εμινίδης Νικόλαος του Αναστασίου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στην Αετοπλαγιά Καβάλας (πρώην Ελετζίκ). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμινίδης Σάββας του Αναστασίου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στις Κορυφές Καβάλας (πρώην Κουρίτα). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμινίδου Δέσποινα του Αναστασίου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στις Κορυφές Καβάλας (πρώην Κουρίτα). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμινίδου Ιουλιανή του Αναστασίου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στις Κορυφές Καβάλας (πρώην Κουρίτα). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμινίδου Μαγδαληνή του Αναστασίου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στις Κορυφές Καβάλας (πρώην Κουρίτα). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμινίδου Μαρία του Αναστασίου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στις Κορυφές Καβάλας (πρώην Κουρίτα). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμινίδης Παύλος του Γεωργίου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στις Κορυφές Καβάλας (πρώην Κουρίτα). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμενίδης Παύλος του Γεωργίου. Δήλωση καταγωγής από Τρουπτζή Κολωνίας. Εγκατάσταση στις Κορυφές Καβάλας (πρώην Κουρίτα). Γραφείο Εποικισμού Καβάλας.

Εμενίδης Αναστάσιος του Κωνσταντίνου. Δήλωση καταγωγής από Αλησάρ Κολωνίας. Εγκατάσταση στη Χαλκιδική (Ξενοφών;;;). Γραφείο Εποικισμού Χαλκιδικής.

Εμενίδου Ελένη του Κωνσταντίνου. Δήλωση καταγωγής από Σπαχή-μαχαλεσή Κολωνίας. Εγκατάσταση στη Χαλκιδική (Ξενοφών;;;). Γραφείο Εποικισμού Χαλκιδικής.

Εμενίδου Κυριακή του Αναστασίου. Δήλωση καταγωγής από Καγιά-τιπή Κολωνίας. Εγκατάσταση στη Χαλκιδική (Ξενοφών;;;). Γραφείο Εποικισμού Χαλκιδικής.

12 σχόλια:

  1. εμινιδεους εχει και στον πλατανοτοπο,στο χρυσοκαστρο και στο χαλκερο καβαλας αλλα δεν ξερω ισως κατεβηκαν σε αυτα τα χωρια απο τις κορυφες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λογικά ναι Λάκη. Η πρώτη τους εγκατάσταση ήταν στις Κορυφές, όταν έγινε η καταγραφή το 1928. Όπως με αρκετούς δικούς μας που πρώτα ήρθαν στο Μπαντέμ, μετά ανέβηκαν στο Σκοπό, όπου και καταγράφτηκαν και μετά ξανακατέβηκαν στο χωριό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παπαδόπουλος Νίκος25 Ιανουαρίου 2011 - 9:41 μ.μ.

    Ωστόσο οι Εμενιδέοι του Πλατανότοπου πρέπει νά 'χουν κάποια σχέση με το Σαψί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. εγω ειμαι ο εμενιδης κυριακος του ευσταθειου
    ο πατερας μου καταγετε αποτι ξερω απο το χρισοκαστρο καβαλας και ο πατερας του λεγοταν αναστασιος. ειμαι συγγενης με τους εμενιδεους στον πλατανοτοπο. αλα μεχρει εδς ξερω.
    οποιος ξερει για τεις ριζες μου ας γραψει κατι να μαθω κι εγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΕΜΕΙΝΙΔΗΣ ΣΙΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΥΣΟΚΑΣΤΡΟ.ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΚΕΤΟΙ ΚΑΙ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΠΙΚΟΙΝΟΝΗΣΤΕ ΣΤΟ giotastroma@gmail.com ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητοί συμπατριώτες Εμενιδαίοι, τα χωριά καταγωγής και οι εγκαταστάσεις όσων ήρθαν από τη Γαράσαρη, είναι γραμμένα στο σχετικό ποστ.

    Πάντως όλοι οι Εμινιδαίοι ήταν από το Αλησάρ και στην απογραφή του 1928 δήλωσαν ως εγκατάσταση τις Κορυφές Καβάλας και ένας την έρημη σήμερα Αετοπλαγιά Καβάλας.
    Επίσης υπάρχουν Εμινιδαίοι που ήρθαν από το χωριό Σούμπατακ της Νικομηδείας (που δεν είναι στον Πόντο). Από αυτούς οι περισσότεροι εγκαταστάθηκαν στην Αετοπλαγιά και ένας στις Κορυφές.
    Αυτή η διασταύρωση στοιχείων μας βεβαιώνει ότι όλοι ήταν συγγενείς μεταξύ τους και ότι αυτοί που ήρθαν από το Σουμπατάκ της Νικομήδειας, είχαν μεταναστεύσει παλαιότερα εκεί, προερχόμενοι από τη Γαράσαρη.

    Όσον αφορά τους Εμενίδηδες, δηλώνουν προέλευση από Τρουπτζή και Αλησάρ και δύο γυναίκες από Ισπαχή-μαχαλεσή και Καγιά-τιπή (προφανώς ήταν νύφες στο Αλησάρ). Αυτοί δηλώνουν εγκατάσταση στις Κορυφές και σε κάποια περιοχή «Ξενοφών» της Χαλκιδικής, που δε μπόρεσα ακόμα να την εντοπίσω και να την ταυτοποιήσω. Προφανώς κι αυτοί κατέληξαν τελικά στην περιοχή της Καβάλας, όπως και οι υπόλοιποι από το μεγάλο αυτό σόϊ. Υπάρχουν επίσης Εμενιδαίοι που δήλωσαν προέλευση από το χωριό Παραλή της Νικομηδείας και εγκατάσταση στο Μικροχώρι της Καβάλας. Προφανώς κι αυτοί μετανάστες στο Παραλή από τη Γαράσαρη.

    Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Αετοπλαγιά έμεινε έρημη και οι κάτοικοί της κατέβηκαν στο Χρυσόκαστρο, καθώς και ότι Εμινίδηδες και Εμενίδηδες ήταν το ίδιο σόϊ, εσείς οι δύο είστε σίγουρα από την Γαράσαρη και σας καλωσορίζουμε στην παρέα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ονομάζομαι Δώρα Ασίκη κατάγομαι απο Ευκαρπία Κιλκίς κατοικώ στην Αθήνα και το καλοκαίρι θα επισκεφτώ τον Πόντο ...Θα ήθελα να μου πείτε αν μπορείται απο πιο χωρίο τις Γαράσαρης ήρθε ο παπούς μου..Ονομαζόταν Ασικίδης Γεώργιος, σύζηγο δεν είχε γιατί πέθανε τα παιδία του ήταν Μαρία -Ιωαννής -Σταύρος -Χρήστος.Ο δικός μου ο πατέρας ηταν ο Χρήστος.Τα Συχαρητήρια μου για την πολύ ωραία σελίδα που αναρτήσατε.Περιμένω απάντηση ευχαριστώ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Γώγον Ασίχ ή Φαλάκατζην ήταν ο παππούς σου. Στην Ευκαρπία ήρθε από το Κηράτς, αλλά η ρίζα σας ήταν στο Καταχώρ. Κάποιοι από τους Ασιχάντ, μαζί με άλλες οικογένειες, ίδρυσαν το Κηράτς όταν αγόρασαν εκεί κτήματα. Πληροφορίες θα βρεις στην ανάρτηση για το Καταχώρ και στη νέα μας ανάρτηση για τους Ασιχάντ. Καλώς ήρθες στο "ταξίδι" μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σας ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες που μου δωσατε για τον παππου μου Γεωργιο Ασικη και για την αναρτηση σας για τους Ασιχαντ.Εαν γινετε θα ηθελα να μαθω καποια στοιχεια και για την γιαγια μου[γυναικα του]η οποια απεβιωσε μετα την γεννηση του τελευταιου της παιδιου χρηστου [πατερα μου]στην εκει περιοχη.το ονομα της ηταν Αγαθη.Ειναι το μονο στοιχειο το οποιο γνωριζω.Σας ευχαριστω και παλι,να ειστε παντα καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. emenidis giopgos tou hlia opfinio kabalas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οι Εμινίδηδες ή Εμενίδηδες ήταν από το Αλησάρ και πρωτοεγκαταστάθηκαν στην Αετοπλαγιά, στις Κορυφές και στο Νεοχώρι Καβάλας. Αρκετοί Εμενίδηδες δήλωσαν ως καταγωγή το Σουμπατάκ και το Παραλή της Νικομήδειας, όπου είχαν πάει ως μετανάστες. Γενικά στην περιοχή της Νικομήδειας είχαν πάει αρκετοί από τον Πόντο. Από το Παραλή στο Νεοχώρι ήρθαν ο Εμενίδης Λάζαρος του Ηλία, η Εμενίδου Κανή και η Εμενίδου Συμέλα. Αν σου λένε κάτι τα ονόματα, τότε είναι οι πρόγονοί σου. Αν κάποιοι από το σόι σου χρησιμοποίησαν το επίθετο Σαββίδης, τότε σίγουρα αυτοί είναι οι πρόγονοί σου, από το Παραλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γεια σας ειμαι απο το Χρυσοκαστρο Καβαλας ονομαζομαι Παντελης Μαρουφιδης του Ευαγγελου μπορει κανεις να μου πει απο που μπορει να ηρθαν οι παππουδες μου με βαση το επιθετο? οι ιδιοι δεν ειναι σιγουρει μου ειπαν (σουμπατακ)...σε ολη την ελλαδα ειναι 60 οικογενειες οποτε ειμαστε αρκετοι αρα απο καπου τηα ηρθαμε ολοι μαζι.. το τηλ μου ειναι6932221158 και το εμαιλ μου:panmaroy@yahoo.gr Σας ευχαριστω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή